Tutvustame Prorunnereid – Jolanta Liepina

Jolanta Liepina

Millal alustasid jooksmisega ja miks?

Alustasin jooksmisega kui ma olin 14-aastane ning käisin Salacgriva keskkooli 8.klassis.  Lihtsalt ühel päeval otsustasin, et Jolanta Liepinatahan kuhugi trenni minna ning selleks sai korvpalli trenn. Paraku olin alla 160cm pikk ning väga paljulubavat tulevikku selles spordialas ei paistnud! Üldfüüsilise ettevalmistuse tundides selgus aga, et suudan joosta palju kauem kui teised tüdrukud ning isegi poisid. Kuna minu õpetaja ja esimene treener Rasma Turka ei õpetanud meid ainult korvpalli mängima, vaid tutvustas meile ka paljusid teisi spordialasid, siis peale umbes kuuajalist treeningut otsustasime, et võtan osa 1500m murdmaajooksust. Võitsin selle võistluse 5 minuti ja 34 sekundiga ning see on mul siiani eredalt meeles. Võitsin sama võistluse ka järgneval viiel aastal ning liikusin oma esimeste Läti tiitlivõistluste poole. Ma ei tunne, et ma oleksin jooksmises sündinud staar, mul on lihtsalt võime eesmärkide nimel väga kõvasti töötada.

Mis Sind jooksmises motiveerib?

Motivatsioon jooksmiseks? Jooksen selleks, et mitte paksuks minna! Loomulikult on see nali, ent samas mõnes mõttes vastab ka tõele. Mulle meeldib püstitada üha uusi isiklikke rekordeid! Ma armastan jooksmist kogu südamest ja see on osake minust, seega eesmärkide püstitamine ja nende täitmine  tundub minu jaoks väga loogiline ja loomulik. Mulle meeldib lugeda ka raamatuid jooksmisest – imetlen väga Briti imevendi – triatleete Brownleesid. Mõnikord ma vaatan isegi Youtubest motiveerivaid videosid! Ent kõige rohkem vastab tõele see, et ma isegi ei küsi „Miks?” (joosta), vaid see tuleb iseenesest oma sisimast.

Mis on Sinu lemmik võistlusdistants?

Peale viimast maratoni võin ma öelda, et mu lemmikdistants ja eesmärk on just maraton. Ma tean, et ei ole kerge seda hästi joosta ning ma olen veel kaugel tulemusest, mida peaksin „heaks”, ent mul on kuhjaga motivatsiooni selle nimel treenida. Iga distants, mis on üle 5000m on hea. Loomulikult jooksen ka lühemaid maid, aga need ei paku minu jaoks nii suurt rahuldust.

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt?

Minu parimad mälestused ei ole seotud võitude või medalitega, parimad mälestused sünnivad headest tulemustest. Kui ma olen korda saatnud rohkem, kui endalt esialgu lootsin. Jooksen ja on tunne, et võiksin joosta veel ja veel ning üha kiiremini ja kiiremini. Parimad mälestused seonduvad võistlustega, kus olen nii alustanud kui lõpetanud tugevalt. Mõnikord on peale head trenni sama mõnus tunne.

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said?

Olen osalenud küll, aga kahjuks ei lähe see alati mu treeningplaaniga kokku. Aga kui olen osalenud, siis on see lisatreening, kus saan teha erinevaid jooksuharjutusi, mis Prorunneri trennis on väga huvitavad. Neid mulle meeldib teha. Treeningud on positiivse atmosfääriga ning jooksjatele peaks see olema oluline.

Millised huvid Sul peale jooksmise on?

Mulle meeldib muusika, raamatud, reisimine. Meeldib kõik, mis annab positiivset emotsiooni ja on põnev. Tahaksin käia rohkematel festivalidel ja kontsertidel, aga kahjuks toimub suur osa neist suvel, kui ma ei saa treeningute ja võistluste tõttu pikka puhkust omale lubada. Lisaks meeldib mulle veel oma blogi pidada, seegi on huvitav.

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal?

Maratoniks valmistudes tegin kaks treeningut päevas. Nädalas oli kaks või kolm raskemat päeva, kus tegin ühe või isegi kaks spetsiaaltreeningut. Kõigil teistel päevadel lihtsalt taastavad jooksud, lihastreening, venitused. Füüsilise poolega pean veel vaeva nägema.

Milline eesmärk on Sul sel hooajal?

Olen juba öelnud, et maraton alla 2:50 ja isiklikud rekordid nii paljudel distantsidel kui võimalik. Eesmärk on olla tugevam kui varem ja võistelda paremini kui varem.

12987034_539939446177715_4030909462482109349_nMis on Sinu lemmik jooksutoss?

Pikkade või keskmiste jooksude jaoks Adidas Ultra Boost ST ja Adidas Sequence. Kiirete treeningute/jooksude jaoks Adidas Adizero Adios. Mul on palju Adidase tosse, aga need on kindlasti lemmikud.

Mis on Sinu võistluseelne toit?

Lihtne – kaerahelbed rosinatega, SiS energiabatoon ja kohv. Joon üsna palju SiS Hydro jooki. Selline on minu tavaline söök enne võistlusi või enne raskemaid treeninguid.

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega?

Soovitaksin seda, kuna selles tiimis tunnen ennast hästi vastuvõetunaning usun, et nii tunevad ka kõik teised. Tiimikaaslate poolt tunnen väga positiivset suhtumist ning Viljar suhtleb treenerina jooksjatega väga professionaalselt. Võistlustel toetatakse teineteist. Ja alati on parem olla tiimis kui mitte olla! 🙂

Aitäh ja edu treeningutel! 🙂

Aprilli tegemised

Naljakuu aprill on pakkunud klubi Prorunner liikmetele ja sõpradele juba kuhjaga ilusaid ning meeldejäävaid emotsioone. Kuigi nii mõnelgi on veel hooaeg avamata, on juba olnud põhjust rõõmustada kordaminekute üle. Loodetavasti jätkub kevad samas vaimus ning on sissejuhatuseks edukale suvisele tipphooajale.

Karjalaskevõistlus Haapsalus 2.aprill, 10km maanteejooks on suurepärane võimalus testida oma ettevalmistust. Võistluse korralduslik pool on teinud sammu edasi ning elektrooniline ajavõtt meelitab jooksjaid Läänemaale sõitma. Prorunneritest tegi kiireima võistluse Rauno Reinart, kes ajaga 33:44 saavutas ühtlasi 6.koha. Raudvara – Ahto Jakson 37:06 (22.koht) ja Hanno Kindel 28. ajaga 39:17. Hanno pikk paus kevadel andis tunda, aga meelt ei heida. Silver Vürmer 41:56, Karre Lauring 42:10 on samuti loomulik treeningjätk ning kiiremate kilomeetriteni on veel aega. Tulemused on siin – http://www.championchip.ee/results/137.

Nädal hiljem, 9.aprillil jõudis kätte Tartu kord. Parkmetsa 7km rada, oma vimkadega, aga nii mõnelegi “kohustuslik” kevadine element 🙂 Käesolevast aastast rohelist särki kandev Rauno Laumets pälvis poodiumi teise koha, jäädes alla vaid heas hoos olevale Raivo Allale (Sparta). Rauno aeg 21:42,5. Teine Prorunner finishis oli Pärtel Piirimäe (aeg 25:12,3, koht 13., MV40 vanuseklassi 3.koht), kes on peale eelmise suve rasket vigastust läbinud targa ja muljetavaldava taastumisprotsessi. Pärtlist veidi hiljem 16.kohal finisheerus Kaido Vahkal, ajaga 25:28,5. Üldarvestuse 22. ja 23. kohal vastavalt Marek Võsu (aeg 25:50,3) ja Hannes Veide (aeg 25:51,2). Mäekuningas Erkki Ehasalule jäi mägesid ilmselt veidi väheks ning tema koht 28, aeg 26:23,0 🙂  Ülejäänud Prorunnerid: Marko Teder (26:43,6), Kalmer Vaakmann (27:33,3), Kalle Lellep (27:42,4),  Björn Puna (27:48,0), Guido Bergmann (29:30,1), Renno Rehtla (32:21,2), Triinu Bergmann (33:39,9), Raido Haaviste (33:51,9), Kaisa Murumets (34:03,4), Ingrit Ernits (35:21,1), Tiina Säälik (37:46,4),  Andrus Kukk (38:05,3), Monika Teder (38:19,2), Lola Belous (38:57,4), Helle Viitak (39:31,3), Eve Teder (40:55,8), Evelin Vetevood-Järvelt (44:48,3), Gaidi Kasu (45:34,8), Angela Timusk (45:37,2).  Kõik tulemused leiad siit – http://www.championchip.ee/results/117

Tallinnas toimus samal ajal Nõmme jooksusarja avaetapp – 18, Nõmme maanteejooks. Tegemist on lühikese, 5km pikkuse võistlusega, mis on samuti hea võimalus “jalga lahti joosta” ja kevadist kiirust testida. Meie klubilistest startisid seal Ahto Jakson (tulemuseks 16.koht ajaga 18:08) ning Mart Norman (17.koht, aeg 18:17). Tulemused – http://www.seeriajooks.com/maanteejooks.

10.aprill astusid välismaal võistlustulle meie maratoonarid. Olari Ormi talvine ettevalmistus kulges ainult ühte eesmärki silmas pidades – kevadine välismaraton. Roomas õnnestus mehel kõik, tasuks isiklik uus rekord numbritega: 2:35:36, tol hetkel hooaja kolmas tulemus Eesti edetabelis! Rooma maratoni tulemused: http://www.maratonadiroma.it/?p=classifica&lang=enJolanta Liepina

Samal päeval täitus Saksamaal, Hannoveris, lätlanna Jolanta Liepina suur eesmärk – purustada maratonis 3 tunni piir. Unistus täitus, resultaat 2:54:14 tähendas uut isiklikku rekordit ning võistluse 9.kohta naiste arvestuses. Kõik Hannoveri maratoni tulemused on leitavad siit: http://hannover.r.mikatiming.de/2016/?pid=list

Möödunud nädalavahetus andis ilusatele tulemustele ainult lisa:

16.aprillil Veterandipäeva auks peetud Tartu Sinilillejooksu (3,2km) poodiumil käis sel korral Kaarel Piip, kes saavutas ajaga 10:13,2 kolmanda koha! 5.koht oli samuti rohesärklase päralt, nimelt Kaido Vahkal finisheerus ajaga 10:51,9 – hästi tehtud, Kaido! Marika Koplimägi saavutas naiste seas samuti kõrge kolmanda koha, ajaga 14:07,4 ning Maia Boltovsky lõpetas 7.naisena, ajaga täpselt 15 minutit 🙂 Ingrit Ernits 8., aeg 15:07,5. Kristi Leping aeg 17:53,5. Eve Teder 18:11,6. 

Jõgeval toimus samal päeval 10,2km pikkune III Jõgeva Rahvajooks, mida sel aastal iseloomustas küll kaunis kevadilm, ent oma raja profiili poolest on tegu nõudliku, kohati mägise, ent samas väga mitmekülgse võistlusega. Prorunneritel on sellel rajal läinud traditsiooniliselt hästi ning ajalugu ei katkenud – Rauno Laumets võitis jooksu Dmitri Aristovi ees ajaga 32:47, kolmas oli samuti Prorunner, Rauno Reinart, tulemus 36:15. Teised klubilised: Kalmer Vaakmann (13.koht 42:37), Janek Kasela (20.koht 46:21), Andrus Nurmik (38.koht, 52:27), Tiina Säälik (naiste 8.koht, 58:26), Lola Belous (naiste 10.koht, 59:03), Evelin Vetevood-Järvelt (naiste 19.koht, 01:03:29). Olgu veel mainitud, et vanuseklasside esikohti sadas meie sportlaste kaukasse hulgim 😉

Rauno Laumets Jõgeva Rahvajooks

Foto: Sander Maasing

17.aprillil, peale töökat kevadlaagrit, suundus seltskond Prorunnereid Pärnumaal toimuvale Luitejooksule ning tasuks pandi kotti järgmised saavutused: Mart Norman, 17.koht, aeg 32:30,2, Rainer Kravets, PA-vanuseklassi 3.koht ja aeg 35:11,1, Martin Siimer 35:57,3, Kaarel Kuusk aeg 38:39,0, Karre Lauring 40:06,9, Karin Redi 40:45,5, Marin Mehide 41:33,9, Ingrit Ernits aeg 44:41,3, Merikene Annuk aeg 49:23,0.  Luitejooksu protokoll on leitav siit: http://www.championchip.ee/results/54

 13055701_269155746752574_6067700282979035082_o

Lisaks saavutas Ahto Jakson Saare maakonna murdmaajooksu meistrivõistlustel üldarvestuses 3. koha ja veteranide (M40 ja vanemad) arvestuses 2. koha ajaga 21.48 (6km) ning kevadlaagris kroonisime klubi ProRunneri mäekuningannaks Marin Mehide ja mäekuningaks võitmatu Erkki Ehasalu!

Prorunneri mäekuningas

Kas pole mitte tore see aprill?! 🙂

Edukaid treeninguid ja kiireid kilomeetreid!