Tutvustame Prorunnereid – Jolanta Liepina

Jolanta Liepina

Millal alustasid jooksmisega ja miks?

Alustasin jooksmisega kui ma olin 14-aastane ning käisin Salacgriva keskkooli 8.klassis.  Lihtsalt ühel päeval otsustasin, et Jolanta Liepinatahan kuhugi trenni minna ning selleks sai korvpalli trenn. Paraku olin alla 160cm pikk ning väga paljulubavat tulevikku selles spordialas ei paistnud! Üldfüüsilise ettevalmistuse tundides selgus aga, et suudan joosta palju kauem kui teised tüdrukud ning isegi poisid. Kuna minu õpetaja ja esimene treener Rasma Turka ei õpetanud meid ainult korvpalli mängima, vaid tutvustas meile ka paljusid teisi spordialasid, siis peale umbes kuuajalist treeningut otsustasime, et võtan osa 1500m murdmaajooksust. Võitsin selle võistluse 5 minuti ja 34 sekundiga ning see on mul siiani eredalt meeles. Võitsin sama võistluse ka järgneval viiel aastal ning liikusin oma esimeste Läti tiitlivõistluste poole. Ma ei tunne, et ma oleksin jooksmises sündinud staar, mul on lihtsalt võime eesmärkide nimel väga kõvasti töötada.

Mis Sind jooksmises motiveerib?

Motivatsioon jooksmiseks? Jooksen selleks, et mitte paksuks minna! Loomulikult on see nali, ent samas mõnes mõttes vastab ka tõele. Mulle meeldib püstitada üha uusi isiklikke rekordeid! Ma armastan jooksmist kogu südamest ja see on osake minust, seega eesmärkide püstitamine ja nende täitmine  tundub minu jaoks väga loogiline ja loomulik. Mulle meeldib lugeda ka raamatuid jooksmisest – imetlen väga Briti imevendi – triatleete Brownleesid. Mõnikord ma vaatan isegi Youtubest motiveerivaid videosid! Ent kõige rohkem vastab tõele see, et ma isegi ei küsi „Miks?” (joosta), vaid see tuleb iseenesest oma sisimast.

Mis on Sinu lemmik võistlusdistants?

Peale viimast maratoni võin ma öelda, et mu lemmikdistants ja eesmärk on just maraton. Ma tean, et ei ole kerge seda hästi joosta ning ma olen veel kaugel tulemusest, mida peaksin „heaks”, ent mul on kuhjaga motivatsiooni selle nimel treenida. Iga distants, mis on üle 5000m on hea. Loomulikult jooksen ka lühemaid maid, aga need ei paku minu jaoks nii suurt rahuldust.

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt?

Minu parimad mälestused ei ole seotud võitude või medalitega, parimad mälestused sünnivad headest tulemustest. Kui ma olen korda saatnud rohkem, kui endalt esialgu lootsin. Jooksen ja on tunne, et võiksin joosta veel ja veel ning üha kiiremini ja kiiremini. Parimad mälestused seonduvad võistlustega, kus olen nii alustanud kui lõpetanud tugevalt. Mõnikord on peale head trenni sama mõnus tunne.

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said?

Olen osalenud küll, aga kahjuks ei lähe see alati mu treeningplaaniga kokku. Aga kui olen osalenud, siis on see lisatreening, kus saan teha erinevaid jooksuharjutusi, mis Prorunneri trennis on väga huvitavad. Neid mulle meeldib teha. Treeningud on positiivse atmosfääriga ning jooksjatele peaks see olema oluline.

Millised huvid Sul peale jooksmise on?

Mulle meeldib muusika, raamatud, reisimine. Meeldib kõik, mis annab positiivset emotsiooni ja on põnev. Tahaksin käia rohkematel festivalidel ja kontsertidel, aga kahjuks toimub suur osa neist suvel, kui ma ei saa treeningute ja võistluste tõttu pikka puhkust omale lubada. Lisaks meeldib mulle veel oma blogi pidada, seegi on huvitav.

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal?

Maratoniks valmistudes tegin kaks treeningut päevas. Nädalas oli kaks või kolm raskemat päeva, kus tegin ühe või isegi kaks spetsiaaltreeningut. Kõigil teistel päevadel lihtsalt taastavad jooksud, lihastreening, venitused. Füüsilise poolega pean veel vaeva nägema.

Milline eesmärk on Sul sel hooajal?

Olen juba öelnud, et maraton alla 2:50 ja isiklikud rekordid nii paljudel distantsidel kui võimalik. Eesmärk on olla tugevam kui varem ja võistelda paremini kui varem.

12987034_539939446177715_4030909462482109349_nMis on Sinu lemmik jooksutoss?

Pikkade või keskmiste jooksude jaoks Adidas Ultra Boost ST ja Adidas Sequence. Kiirete treeningute/jooksude jaoks Adidas Adizero Adios. Mul on palju Adidase tosse, aga need on kindlasti lemmikud.

Mis on Sinu võistluseelne toit?

Lihtne – kaerahelbed rosinatega, SiS energiabatoon ja kohv. Joon üsna palju SiS Hydro jooki. Selline on minu tavaline söök enne võistlusi või enne raskemaid treeninguid.

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega?

Soovitaksin seda, kuna selles tiimis tunnen ennast hästi vastuvõetunaning usun, et nii tunevad ka kõik teised. Tiimikaaslate poolt tunnen väga positiivset suhtumist ning Viljar suhtleb treenerina jooksjatega väga professionaalselt. Võistlustel toetatakse teineteist. Ja alati on parem olla tiimis kui mitte olla! 🙂

Aitäh ja edu treeningutel! 🙂