Tutvustame jooksjaid – Rauno Laumets

2016 aastast klubi ProRunneriga liitunud Rauno Laumetsa jaoks on käesolev hooaeg olnud juba väga edukas – võit Harku järvejooksude etapil ja Jõgeva Rahvajooksul, teine koht Tartu Parkmetsa jooksul ning möödunud laupäeval Narva Energiajooksu poolmaratonil. Viimasega anti talle üle ka poolmaratoni Eesti meistrivõistluste hõbemedal! Palusime Raunol jagada natuke oma mõtteid jooksmise teemal ning tema vastuseid saategi nüüd alljärgnevalt lugeda! 

Millal alustasid jooksmisega ja miks?

Alustasin jooksmisega 2007. aastal, kui läksin treener Endel Pärna kutsel treenima ja õppima Ülenurme Gümnaasiumi. EnneRauno Laumets spetsiaaltreeninguga alustamist tegelesin kõikide kergejõustikualadega.  Põhikooli lõpus mõtlesin, et miks mitte võtta ennast kokku ja panustada maksimaalselt spordile. Kindlasti oli üks põhjusteks miks alustasin jooksmisega see, et käisin koos Viljar Vallimäega Palamusel koos treeningutel ja nägin kuidas on võimalik järjepideva treeningu tulemusena saavutada väga häid tulemusi.

Mis Sind jooksmises motiveerib?

Enim motiveerib mind enda isiklik areng ja see tunne kui suudan ennast võistlustel maksimaalselt pingutada.

Mis on Sinu lemmik võistlusdistants?

Kindlat lemmikdistantsi mul ei ole. Olen pigem selline universaalne jooksja, kellele sobivad kõik distantsid alates viiest kilomeetrist kuni poolmaratonini.

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt?

Esimesena tuleb meelde 2010. aasta, kui võitsin esimese individuaalse täiskasvanute Eesti Meistrivõistluste medali 800m jooksus, juhtides jooksu veel viimase 50 meetrini.  Olin lähedal meistritiitli võitmisele aga kiiremad mehed jõudsid siiski järgi ja leppisin pronksmedaliga.

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said?

Olen osalenud ühe korra – treenerina 🙂 (Rauno juhendab neljapäeviti Tartu ühistreeningute gruppi!)

Millised huvid Sul peale jooksmise on?

Enamik minu isiklikest huvialadest on seotud spordiga. Kui jooksutreeningute ja töö kõrvalt energiat üle jääb käin mängimas saalihokit. See aasta avastasin enda jaoks uue ala – discgolfi.

Foto: Rus Delfi

Foto: Rus Delfi

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal?

Tüüpiline treeningnädal koosneb tavaliselt jooksust kogumahuga 65-75km ja 5-7 treeningust nädalas. Põhitreeninguteks on 1-2 tugevamat lõigutreeningut ja pikk rahulik jooks pikkusega 16 – 20km.

Milline eesmärk on Sul sel hooajal?

Üks hooaja eesmärkidest sai just täidetud:) Suutsin parandada poolmaratoni isikliku rekordit peaaegu minutiga. Põhieesmärk on püsida terve pikk võistlushooaeg heas vormis ja saavutada kõrgeid kohti Eestis toimuvatel jooksudel.

Mis on Sinu lemmik jooksutoss?

Kõige parem kogemus on Nike tossudega. Trennis – Nike Zoom Pegasus Võistlustel – Nike Zoom Streak

Mis on Sinu võistluseelne toit?

Tavaline igapäevane hommikusöök – kohv, kaerahelbepuder ja midagi magusat veel lisaks.

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega?

Olles olnud klubi liige vähem kui pool aastat olen aru saanud, et ProRunneritel on väga ühtehoidev ja üksteist motiveeriv seltskond. Koos on lihtsam!

Aitäh, Rauno ja edu treeningutel!  🙂

Tutvustame jooksjaid – Kaido Vahkal

Hea meel on sel nädalal tutvustada meest, keda iselomustavad eelkõige sõnad: sihikindlus, töökus, võitlusvaim! Kaido Vahkal ehk Kaitz on Tartu mees, kes paljudele tuntud ka kui Tartu Tammeka mängija platsikõrval ehk suur fänn ja toetaja 😉 ning eile õnnestus Kaitzil püstitada uus rekord 10km maanteejooksus!! Palju õnne Kaidole ning saagem nüüd temaga lähemalt tuttavamaks! 😉

Millal alustasid jooksmisega ja miks?

11049639_1128364307177032_6150607293866145708_oJooksmisega alustasin 2008 a oktoobris e siis küllaltki hilja oma vanust arvestades. Olin sel hetkel juba 33. Jooksma läksin suht lambist e pmst samamoodi nagu Forrest Gump 😀 Lihtsalt sai senisest kiirest Rock n roll elust ühtäkki kõrini ja otsustasin miskit muud proovida 🙂 Seda hilist algust silmas pidades arvan, et olen jooksurajal juba päris kaugele jõudnud ja päris andetu pole 🙂 Enne seda olin viimane kokkupuude jooksuga kooli ajal e siis 100 aastat tagasi 😀 Ja jooksmine tundus siis ikka väga nüri ja ei meeldinud kohe üldse. Enam-vähem vormis sai hoitud end pallimängudega mida harrastasin 2-3x nädalas.

Mis Sind jooksmises motiveerib?

Põhimotivaatoriks on ikka see kui näed, et tulemused aina paranevad isegi kõrges vanuses 😀 Ja muidugi see kui näed, et sinust vanemad mehed veel suudavad uusi rekordeid püstitada 🙂

Mis on Sinu lemmik võistlusdistants?

Päris lemmikdistantsi ei olegi veel välja kujunenud. Väga meeldib nt Viljandi järvejooks. Vb saab maraton mu lemmikdistantisks, sest just seal näen ma endal ajaliselt kõige suuremat varu 🙂

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt?

Kaido VahkalIlusaid mälestusi ja positiivseid emotsioone on päris palju kogunend. Kõige eredemalt meeles muidugi eelmise aasta SEB Tallinna maraton, kus suutsin täita endale püstitatud eesmärgi ja joosta alla 3h. Ajaks tuli 2:58:11.  Muidugi oli superhea tunne eelmise aasta Tartu Kevadjooksul tõusta oma ProRunneri tiimiga poodiumi kolmandale astmele. Suutsime järgmise meeskonna alistada kõigest 2 sekiga! Kõik meil jooksid oma isiklikud rekordid. Oli suurepärane tunne seista poodiumil koos Eesti parimate tippjooksjatega 🙂 Muidugi ei lähe meelest ka 2013 a 1. Septembril Pärnus Jüri Jaansoni jooksul saadud 96.koht. Sama aasta mai lõpus oli mul meniski op ja arvan, et sain suht kiiresti uuesti jalule ja tõesti olin väga-väga õnnelik, et suutsin sel jooksul joosta end 100 parema hulka ajaga 35,19 🙂

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said?

Olen ikka osalend ja võimalusel teen seda alati. Ühistrenne viib läbi väga lahe treener ja käivad kohal väga lõbusad inimesed, kellega koos on palju toredam pingutada ja teha nii vajalikke jooksuharjutusi. Aeg möödub kiiresti ja ei saa arugi kui 1,5h läbi on 🙂

Millised huvid Sul peale jooksmise on?

Töötan tootmistöölisena aia ja suvemaju valmistavas Lasita maja Productionis. Töö on kahes vahetuses ja füüsiliselt suht koormav, sest oled ju ikkagi 8h jalul. Samas on töö huvitav ja seega olen rahul 🙂

Hobiks võib veel pidada jalgpallifänlust. Toetan juba 13 aastat oma kodulinna parimat vutisatsi JK Tammekat.

Kaido Vahkal

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal?

Tavaliselt treenin 5x nädalas, aga kui õnnestub tööst piisvalt puhata ja muid kohustusi pole, üritan ka kuuenda trenni teha 🙂 Kui teen 5x siis see nt selline:

T: Minutifartlekk nt 10x3min kiiremalt/3min rahulik või lõigutrenn nt 8x1000m/3min sörk.  Enne põhitrenni 2-3km soojendusjooks+mõned jooksuharjutused ja lahtijooksud. Peale põhitrenni samuti 2-3km sörki

K: rahulik jooks 10-12km sõltuvalt enesetundest.

N: Arendav jooks 12km nii et esimesed 10km pulss kuni 160 ja viimase 2km pulss kuni 170

R: rahulik jooks 10km

P: Pikk jooks sõltuvalt eesmärgist 20-30km. Kui jooksen 20km siis nt nii, et esimesed 17km jääb keskmine pulss 140 juurde ja viimased 3km tõstan tempot ja pulss kuni 160.

 

Milline eesmärk on Sul sel hooajal?

Selle hooaja eesmärk nagu ka kõigil eelnevatel on üle joosta oma senised tulemused 🙂 Kui aegadest rääkida siis 10km tulemus Kaido Vahkal ja Kaisa Kukkvõiks alata numbritega 35,…. Poolmaratoni tahaks joosta kiiremini kui 1:20:00 ja kui sügisel peaks maratoni jooksma siis kindlasti eesmärk vähemalt 5 minutiga oma rekordit uuendada.

 

Mis on Sinu lemmik jooksutoss?

Trennitossuna on vaieldamatu lemmik Adaidas Supernova Glide. Kasutan seda seeriat teist aastat ja väga rahul. Sobib võrdselt hästi nii asfaltile kui maastikule. Nike Pegasus mudelit olen ka päris pikalt kasutanud. Võistlustossuks hetkel Mizuno Wave Sayonara 2. Kunagi kasutasin Adidas Bostonit. See oli superhea mudel, aga enam kahjuks ei tehta. Olen seega uue lemmiku otsingul 🙂

Mis on Sinu võistluseelne toit?

Võistluspäeva hommikul on viimane söök 3-4h enne starti ja sisaldab kausitäit täistera kaerahelbeputru mis tehtud vee ja vähese piimaga.  Peale puistan kuhjaga rosinaid ja hakin ühe banaani. Lisandiks mingi moos. Kõrvale muidugi lemmijook Vytautas, spordijook ja loomulikult tassike kohvi milleta ei alga ükski mu hommik 🙂 Kui veel väheks jäi siis müslibatoon ka 🙂

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega?

Kellega siis veel? 🙂

Nagu eespool mainitud siis Prorunneritel kõige lõbusam ja ühtehoidev seltskond ever 🙂 Ja st et saad endale juurde palju lahedaid uusi sõpru!

Aitäh ja edu treeningutel! 🙂