Tutvustame jooksjaid – Rauno Laumets

2016 aastast klubi ProRunneriga liitunud Rauno Laumetsa jaoks on käesolev hooaeg olnud juba väga edukas – võit Harku järvejooksude etapil ja Jõgeva Rahvajooksul, teine koht Tartu Parkmetsa jooksul ning möödunud laupäeval Narva Energiajooksu poolmaratonil. Viimasega anti talle üle ka poolmaratoni Eesti meistrivõistluste hõbemedal! Palusime Raunol jagada natuke oma mõtteid jooksmise teemal ning tema vastuseid saategi nüüd alljärgnevalt lugeda! 

Millal alustasid jooksmisega ja miks?

Alustasin jooksmisega 2007. aastal, kui läksin treener Endel Pärna kutsel treenima ja õppima Ülenurme Gümnaasiumi. EnneRauno Laumets spetsiaaltreeninguga alustamist tegelesin kõikide kergejõustikualadega.  Põhikooli lõpus mõtlesin, et miks mitte võtta ennast kokku ja panustada maksimaalselt spordile. Kindlasti oli üks põhjusteks miks alustasin jooksmisega see, et käisin koos Viljar Vallimäega Palamusel koos treeningutel ja nägin kuidas on võimalik järjepideva treeningu tulemusena saavutada väga häid tulemusi.

Mis Sind jooksmises motiveerib?

Enim motiveerib mind enda isiklik areng ja see tunne kui suudan ennast võistlustel maksimaalselt pingutada.

Mis on Sinu lemmik võistlusdistants?

Kindlat lemmikdistantsi mul ei ole. Olen pigem selline universaalne jooksja, kellele sobivad kõik distantsid alates viiest kilomeetrist kuni poolmaratonini.

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt?

Esimesena tuleb meelde 2010. aasta, kui võitsin esimese individuaalse täiskasvanute Eesti Meistrivõistluste medali 800m jooksus, juhtides jooksu veel viimase 50 meetrini.  Olin lähedal meistritiitli võitmisele aga kiiremad mehed jõudsid siiski järgi ja leppisin pronksmedaliga.

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said?

Olen osalenud ühe korra – treenerina 🙂 (Rauno juhendab neljapäeviti Tartu ühistreeningute gruppi!)

Millised huvid Sul peale jooksmise on?

Enamik minu isiklikest huvialadest on seotud spordiga. Kui jooksutreeningute ja töö kõrvalt energiat üle jääb käin mängimas saalihokit. See aasta avastasin enda jaoks uue ala – discgolfi.

Foto: Rus Delfi

Foto: Rus Delfi

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal?

Tüüpiline treeningnädal koosneb tavaliselt jooksust kogumahuga 65-75km ja 5-7 treeningust nädalas. Põhitreeninguteks on 1-2 tugevamat lõigutreeningut ja pikk rahulik jooks pikkusega 16 – 20km.

Milline eesmärk on Sul sel hooajal?

Üks hooaja eesmärkidest sai just täidetud:) Suutsin parandada poolmaratoni isikliku rekordit peaaegu minutiga. Põhieesmärk on püsida terve pikk võistlushooaeg heas vormis ja saavutada kõrgeid kohti Eestis toimuvatel jooksudel.

Mis on Sinu lemmik jooksutoss?

Kõige parem kogemus on Nike tossudega. Trennis – Nike Zoom Pegasus Võistlustel – Nike Zoom Streak

Mis on Sinu võistluseelne toit?

Tavaline igapäevane hommikusöök – kohv, kaerahelbepuder ja midagi magusat veel lisaks.

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega?

Olles olnud klubi liige vähem kui pool aastat olen aru saanud, et ProRunneritel on väga ühtehoidev ja üksteist motiveeriv seltskond. Koos on lihtsam!

Aitäh, Rauno ja edu treeningutel!  🙂