Raivo Meitus – jooksev linnapea

Raivo MeitusJõgeval saab igal aastal üha rohkem inimesi omale külge spordipisiku, kes käib jooksmas, kes palli mängimas, kes ringtreeningul või niisama kepikõndi harrastamas. Oma spordiarmastusega püüab neile eeskujuks olla ka linnapea Raivo, kelle jaoks sport oli elustiil ja jooksuring loomulik osa päevast. Kuidas Raivo jooksu juurde jõudis ja millised on tema staadionirekordid, sellest kirjutab ta ise! 🙂

Millal alustasid jooksmisega ja miks? Tegelikult jooksin ma juba noore poisina päris palju. Eriti meeldis mulle 800 ja 1500. Kui meenutan, siis rekordid, mis sel ajal sai joostud on sellised: 800m -2:04 ja 1500m – 4:20. Sel ajal ju otsest jooksutrenni ei teinud. Suusatamine, VTK mitmevõistlus ja võrkpall oli põhilised alad, mis olid südamelähedased. Hiljem juba lisandusid jalgratas ja rulluisk. Kuid asudes linnavalitsusse tööle ning asudes ülikooli õppima, siis hakkas mängima olulist faktorit vaba aeg. Kuna jalgratta trenn vajab pikka treeningaega (ca 1,5-2 tundi korraga), siis otsustasin, et mitte niisama passida, siis hakkasin vaikselt enda lõbuks pärast tööaega jooksmas käima. Algus ajaks võin lugeda 2014 aasta aprill.

Mis Sind jooksmises motiveerib? Mind paneb liikuma sisemine vajadus saada füüsilist koormust. See on minu jaoks akude laadimine ja päeva jamadest väljatulemine. Ja jooksuga on lihtne, tossud jalga ja rajale. Kuna elan linna ääres, siis väravast välja ja kohe jooksma. Ei pea eriti ilma passima ja koormuse saab märksa kiiremini kätte. Kui sai uuesti alustatud, ega siis ei olnud ju eesmärki, pigem tunda end hästi. Kuid täna juba iga võistlusdistantsi läbimisega kaasneb uus rekord, siis ka see annab kindlasti motti juurde.

14305331_1200998183299945_8760405104425072156_oMis on Sinu lemmik võistlusdistants? Ei oska isegi öelda. Minu jaoks oluline on siiski tunne, mida tunnen pärast võistluse lõpetamist. Nii nagu jooksu targad ütlevad: ega distants ei tapa, ikka tempo on see, mis tapab.

Mis on Sinu parim mälestus võistlustelt? Kindlasti esimese maratoni lõpetamine ja endale pandud eesmärgi ületamine. Ei osanud ju midagi oodata, mis juhtuma hakkab. Mis hetkel see õige maraton peale hakkab jne. Eriti hea tunne oli see, kui maratoni viimasel 10 km hakkas väga palju jooksjaid selg tagurpidi vastu tulema, siis tekkis tunne, et olen ikka õigesti jooksnud ja jõudu jaganud. Teine hea mälestus on eelmise aasta Paide -Türi rahvajooksult. Kus stardist minnes juhtusin kokku ühe mehega, kes jooksis sama sammu mis mina. Hakkasime koos jooksma, üksteist ergutades ja aidates. Kui lõpetasin ja aega nägin, siis see rõõm oli ikka väga suur, sest aeg oli minu kohta ikka väga hea.

Kas oled osalenud Prorunneri ühistreeningutel? Kui jah, siis millise kogemuse osaliseks said? Igal kolmapäeval, kui tõesti aega saan, siis püüan ikka osaleda. Grupis on alati lihtsam koos treenida ja vahest ka viilida. Seltskond on tore ja lõikude jooksmine koos pundiga on hea. Pärast erinevad harjutused on olulised. Tunnen, kuidas osad lihased lausa puuduvad, sest enne tehes teisi alasid, siis ju sellega ei tegelenud.

Millised huvid Sul peale jooksmise on? Huvisid on palju, kuid praegu olulise aja ööpäevast võtab siiski töö ja kool. See sügis istun pea iga reede-laupäev Tallinnas loengus ja see pole just kerge. Suurem jagu huvisid on mul seotud siiski spordiga – erinevad alad, millega tegelen ja kindlasti ka lugemine spordi teemadel. Ja kui oled maja omanik, siis seal ei lõppe tööd kunagi otsa. Mingi aeg oli hobiks isegi peotants, kus sai koos Merlega lausa mitu aastat käidud.

Raivo Meitus

Millest koosneb Sinu tüüpiline treeningnädal? Ma ei saa rääkida tüüpilisest treeningust. Kõik sõltub mul siiski ajast. Püüan ikka nädalas 2-3 korda jooksmas käia. Ma pole treeningplaani Viljari käest küsinud, kuna tean, et ei suuda seda täita. Ja seda mitte laiskuse tõttu, vaid töö tõttu. Palju erinevaid üritusi on õhtuti, kus ma pean viibima.

Milline eesmärk on Sul sel hooajal / nüüd juba uuel hooajal pigem? Sel hooajal tekkis eesmärk augustikuus, kus mõnede14103024_1180571545342609_8206852858244512721_o inimeste õhutamisel, võtsin vastu otsuse, et jooksen septembris läbi Tallinna maratoni. Pean tunnistama, et ei kahetse seda otsust karvavõrdki. Uuel hooajal? Kuna sel aastal iga võistlus on toonud uue rekordi, siis võiks ju samamoodi jätkata.

Mis on Sinu lemmik jooksutoss? Alustasin jooksmist Asics tossuga, kuid nüüd on NewBalance VAZeePRsm. Igatahes praegu parim, millega olen asfaldil jooksnud.

Mis on Sinu võistluseelne toit? Kõik sõltub võistlusest. Lühemate distantside pärast ei midagi erilist. Kui pikk, siis eelmine õhtu pasta ja hommikul kohupiim rosinatega, kindlasti midagi lihast, kohv, mahl jne.

Miks soovitaksid sõbral ühineda Prorunneritega? Ikka soovitan ja olen ka seda teinud. Kindlasti kambavaim, mis hoiab koos ja kutsub ühiselt tegutsema.  Kadiliis ja Viljar on ka igati toredad noored inimesed, siis mõnusate inimetega on alati tore midagi koos ette võtta.

Aitäh ja edu treeningutel! 🙂